РОБОТА З УЧНЯМИ
1-4 класи – проведення діагностичного мінімуму з учнями (статус у колективі, мотивація до навчання); індивідуальні корекційно – розвивальні заняття з учнями.
5-9 класи – виявлення труднощів проходження адаптації до середньої ланки навчання на уроках та позаурочних ситуаціях; діагностика рівня тривожності учнів 5-х класів; індивідуальні психологічні консультації з учнями; дослідження типів акцентуацій характеру підлітків – учнів 7-х класів; виявлення індивідуального статусу у класному колективі та наявності депресивних станів учнів 8-х класів; діагностика ідентифікації характеру та типу темпераменту; діагностика рівня персональних досягнень.
9-11 класи – дослідження старшокласників-учнів 10-х класів з метою виявлення суїцидальних намірів; дослідження професійної спрямованості старшокласників учнів
11-х класів, індивідуальна психодіагностика та консультації учням; інформаційні повідомлення «Як запобігти стресу перед ЗНО»; групове та індивідуальне консультування з питань професійного самовизначення.
РОБОТА З БАТЬКАМИ
Тренінги для батьків: «Батьки та діти: шляхи взаємодії», «Дитина йде до школи-радощі і турботи».
Виступи на батьківських зборах: «Психологічна адаптація учнів – п’ятикласників у школі», «Психологічний портрет підлітка», «Проблема тривожної поведінки», «Насилля у батьківській сім’ї», «Секрети сімейного виховання підлітка».
В роботі з батьками вже стало традицією використання інформаційних буклетів.
За результатами індивідуальної психодіагностики проводяться сімейні консультації з метою обговорення результатів психодіагностичного дослідження, усвідомлення витоків формування проблеми, з’ясування подальших дій в напрямку подолання виявлених проблем. Надається необхідна інформація, рекомендації. Серед батьків найбільша кількість консультацій на тему «Питання взаєморозуміння, шляхи подолання конфліктних ситуацій», «Особливості підліткового та юнацького віку», «Порозуміння у сім’і».
Проводяться індивідуальні та сімейні консультації протягом навчального року.
Опитування батьків щодо проблем насильства та булінгу (моніторинг).
РОБОТА З ПЕДАГОГІЧНИМ КОЛЕКТИВОМ
- Надаються консультації для вчителів за результатами досліджень з метою подальшого планування роботи з колективом учнів, з окремими учнями та їх батьками;
- тренінги для педагогогів з метою підвищення педагогічної майстерності, та соціально – просвітницька діяльність з попередження насильства щодо дітей;
- кожного року готую психодіагностичну карту адаптованості учнів 5-х класів, загального адаптаційного профілю класу для класних керівників 5-х класів;
- буклети за результатами виступів, інформаційні повідомлення;
- виступи на педрадах, педсемінарах;
- виступи на МО класних керівників;
- психологічний тренінг з профілактики емоційного вигорання; дослідження емоційного стану педагогів;
- робота під час атестації педагогів;
- індивідуальні консультації учителям протягом навчального року.
ЗАПЕЗПЕЧЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО СУПРОВОДУ УЧАСНИКІВ
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
Здійснюю свою роботу відповідно Законів України за такими напрямками:
- психодіагностична робота (групова та індивідуальна форма);
- консультаційна робота;
- корекційно-відновлювальна та розвивальна робота (групова та індивідуальна форма);
- психологічна просвіта;
- психопрофілактика;
- навчальна діяльність;
- організаційно-методична робота;
Організація роботи базується на поєднанні таких компонентів: психологічного супроводу розвитку учнів; заходів, спрямованих на реалізацію державних, регіональних програм, наказів та рішень; запиту і специфіки навчального закладу; власного плану діяльності.
Мешко Наталія Миколаївна,
Практичний психолог
В ліцеї працюю з вересня 2019 року.
З моєю роботою можна познайомитися за посиланням
НОРМАТИВНО-ПРАВОВА ДОКУМЕНТАЦІЯ
І. Загальні:
- Конституція України.
- Закон України №1060 «Про освіту».
- Закон України від 20.04.06р. №1642-ІІІ «Про загальну середню освіту».
- Закон України 2001.04.26р. № 2402-III «Про охорону дитинства».
- Наказ МОН України від 06.10.2010р. №930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників».
- Конвенція про права дитини (Конвенція ратифікована Постановою ВР N 789-XII (789-12) від 07.02.1991).
ІІ. Про психологічну службу:
- Наказ МОН України від 02.07.2009р. №616 «Про внесення змін до Положення про психологічну службу системи освіти України».
- Лист МОН від 09.09.2000р. №1-6-616 «Про розрахунок ставок практичних психологів та соціальних педагогів в загальноосвітній навчальних закладах»
- Етичний кодекс психолога.
- Наказ МОН України №864 від 28.12.2006р. «Щодо планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України».
- Наказ МОН України від 20.04.2001р. №333 «Про затвердження Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах МОНУ».
- Наказ МОН України №691 від 19.10.2001р. «Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів».
- Лист МОН України від 19.06.2008 р. «Про присвоєння педагогічних звань працівникам психологічної служби системи освіти».
- Посадова інструкція практичного психолога навчального закладу.
- Інструктивно-методичні рекомендації щодо діяльності працівників психологічної служби.